ConvaTec Jesteśmy po to, by poprawiać jakość życia pacjentów

Aktualności

kwiecień 2020

Szanowni Państwo,

W trosce o Państwa bezpieczeństwo pragniemy zaprosić na wykład internetowy przygotowany specjalnie dla pacjentów stomijnych przez firmę ConvaTec. Poprowadzi go wybitny ekspert  w dziedzinie immunologii i terapii zakażeń dr n. med. Paweł Grzesiowski. Kliknij tutaj, aby zarejestrować się na to wydarzenie


marzec 2020

E-zlecenie na wyroby medyczne w okresie zagrożenia epidemiologicznego

W trosce o dobro pacjenta w związku z zagrożeniem COViD-19, NFZ informuje, że możliwe jest otrzymanie zlecenia na wyroby medyczne (w tym sprzęt stomijny) podczas teleporady. Pacjent uzyska w trakcie tej porady numer zlecenia na zaopatrzenie, który poda realizatorowi w sklepie medycznym. Nie jest wymagany w takiej sytuacji wydruk zlecenia z przychodni. Poproś swojego lekarza/pielęgniarkę o wystawienie zlecenia na sprzęt stomijny w systemie ezwm. Zlecenia zweryfikowane za pośrednictwem systemu ezwm nie wymagają konieczności potwierdzenia w placówce NFZ, wystarczy udać się bezpośrednio do sklepu medycznego lub skorzystać z wygodnej formy zaopatrzenia drogą wysyłkową.  

Jeśli jednak zlecenie wymagać będzie potwierdzenia w NFZ, to można je przekazać do dowolnie wybranej placówki NFZ drogą elektroniczną (np. skan/e-mail/fax) a po otrzymaniu potwierdzenia weryfikacji można przekazać numer zlecenia do sklepu medycznego celem realizacji zaopatrzenia.

Pełna treść komunikatu NFZ

https://www.nfz.gov.pl/aktualnosci/aktualnosci-centrali/komunikat-dotyczacy-wystawiania-potwierdzania-i-realizacji-zlecen-na-zaopatrzenie-w-wyroby-medyczne,7651.html

styczeń 2020

Komunikat dla pacjentów posiadających ważne w 2020 roku karty zaopatrzenia comiesięcznego:

Zgodnie z decyzją Ministerstwa Zdrowia i NFZ wszystkie zlecenia wystawione po 1 stycznia 2020 na STARYM DRUKU ZLECENIA dla pacjentów posiadających ważne w 2020 roku karty zaopatrzenia comiesięcznego, będą realizowane na dotychczasowych zasadach, jednak nie dłużej niż do 31 marca 2020 roku. Oznacza to, że jeśli lekarz/pielęgniarka od stycznia 2020 wystawią zlecenie na starym wzorze zlecenia a pacjent posiada ważną kartę zaopatrzenia, to zlecenie takie będzie realizowane w sklepie medycznym na dotychczasowych zasadach, bez konieczności potwierdzania zlecenia w NFZ.

Link do komunikatu NFZ:

https://www.nfz.gov.pl/aktualnosci/aktualnosci-centrali/komunikat-dla-swiadczeniodawcow-i-realizatorow-zlecen,7536.html

Zasady realizacji zleceń na sprzęt stomijny po 1 stycznia 2020:

Od 1 stycznia 2020 w zależności od daty wystawienia zlecenia oraz wzoru, na jakim to zlecenie zostało wystawione przyjmuje się następujące zasady realizacji zaopatrzenia w sprzęt stomijny:

1. Zlecenia wystawione do dnia 31 grudnia 2019 r. na starym wzorze:

- są odpowiednio potwierdzane i realizowane albo realizowane na dotychczasowych zasadach, jednak nie dłużej niż do dnia 31 grudnia 2020 r.

2. Zlecenia wystawione po 1 stycznia 2020 r. na nowym wzorze określonym w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 2 sierpnia 2019 r. w sprawie zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne oraz zlecenia naprawy wyrobu medycznego (Dz. U. poz. 1555):

- zlecenie wystawione i potwierdzone w placówce medycznej za pośrednictwem systemu eZWM realizowane jest u wybranego przez pacjenta świadczeniodawcy (bez wizyty w OW NFZ)-zlecenie z kodem kreskowym wydrukowanym w przychodni,

- zlecenie wystawione i niepotwierdzone w placówce medycznej za pośrednictwem systemu eZWM wymaga wizyty w oddziale NFZ  celem potwierdzenia (zlecenie nie posiada numeru identyfikacyjnego oraz kodu kreskowego). Konieczna jest wizyta w wybranej placówce NFZ.

3. Zlecenia wystawione po 1 stycznia 2020 r. na starym wzorze określonym w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 6 grudnia 2013 r. w sprawie wzoru zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne oraz wzoru zlecenia naprawy (Dz. U. poz. 1678):

- zlecenie wystawione w ramach ważnej karty zaopatrzenia realizowane jest na dotychczasowych zasadach u wybranego przez pacjenta świadczeniodawcy (bez wizyty w OW NFZ) -tylko do 31 marca 2020!

- zlecenie wystawione bez ważnej karty zaopatrzenia musi zostać potwierdzone w wybranej placówce NFZ. Zlecenie takie zostaje zarejestrowane w systemie informatycznym eZWM oraz nadany zostaje numer zlecenia (i kod kreskowy). Realizacja zlecenia odbywa się na nowych zasadach w systemie eZWM.

Więcej informacji znajdziesz tutaj.

 

Ważne dla pacjentów korzystających z uprawnień 47ZN, 47DN

Jeśli korzystasz z uprawnień dodatkowych 47ZN, 47ZND pamiętaj o konieczności zabrania na wizytę do lekarza/pielęgniarki orzeczenia o znacznym stopniu niepełnosprawności lub innego dokumentu równoważnego z orzeczeniem a także zaświadczenia lekarskiego (dotyczy uprawnień 47DN). Od dnia 1 stycznia 2020r. osoba wystawiająca zlecenie na większą liczbę sztuk będzie zobowiązana do wpisania tych uprawnień na zleceniu oraz informacji o dokumencie (nazwie dokumentu, dacie wystawienia, dacie ważności uprawnień). Bez tych informacji na zleceniu sklep nie będzie mógł wydać większych ilości sprzętu stomijnego. Zasada ta dotyczy zleceń wystawianych przez lekarza/pielęgniarkę na nowym wzorze zlecenia.

październik 2018

Nowe produkty

W ofercie firmy ConvaTec pojawiły się cewniki powlekane warstwą hydrofilową - GentleCath® Glide.

Poznaj sposób szybkiego i czystego cewnikowania przerywanego.

 

 Czytaj więcej

 

lipiec 2018

STOP nieprzyjemnym zapachom

Od lipca 2018 r. w ofercie ConvaTec najnowsze akcesoria do neutralizacji nieprzyjemnych zapachów StomOdor. Dostępne w formie sprayu i kropli do worka. Szybko i skutecznie radzą sobie z zapachami ze stomii, poprawiając komfort i dyskrecję pacjenta. Trzy zapachy, większa pojemność i turystyczna wersja „mini”. Warto sprawdzić. Więcej informacji TUTAJ

 

lipiec 2018

Dodatkowe uprawnienia dla osób ze znacznym stopniem niepełnosprawności  WIĘCEJSPRZĘTU STOMIJNEGO!

Z dniem 1 lipca 2018 r. weszła w życie ustawa z dnia 9 maja 2018 r. o szczególnych rozwiązaniach wspierających osoby o znacznym stopniu niepełnosprawności. Ustawa umożliwia pacjentom z orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności dostęp do wyrobów medycznych bez uwzględniania okresów użytkowania. Każdorazowo o ilości zaopatrzenia w wyroby medyczne decyduje osoba wystawiająca zlecenie. Pacjenci uprawnieni w myśl tej ustawy powinni udać się do NFZ wraz ze zleceniem (w którym określono liczbę sztuk sprzętu stomijnego) oraz orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności (lub innym dokumentem potwierdzającym ten stan) w celu otrzymania nowej karty zaopatrzenia z kodem uprawnień 47ZN.

Chcesz wiedzieć więcej, kliknij tutaj.

 

kwiecień 2018

Coraz większa popularność najnowszych akcesoriów stomijnych Varimate

Z dużą radością obserwujemy coraz większe zainteresowanie pacjentów, najnowszymi akcesoriami stomijnymi – hydrokoloidowymi paskami Varimate, służącymi do zabezpieczania brzegów przylepca worków lub płytek stomijnych. Zdarzają się sytuacje, że krawędzie przylepców - na skutek stomii wyłonionej np. w fałdzie brzusznym czy w miejscu kolidującym z garderobą – ulegają nieznacznemu odklejaniu i zmniejszają czas przyczepności sprzętu, a co za tym idzie, komfortu pacjenta.

Nowe, wodoodporne paski dostępne dla pacjentów w ramach refundacji, są bardzo elastyczne i proste w użyciu. Idealnie dopasowują się do ciała pacjenta, zabezpieczając brzegi przylepców przed odklejeniem. Poprawiają komfort codziennego życia ze stomią. Sprawdź!

 

marzec 2018

Nowa grupa pacjentów uprawnionych do bezpłatnego odbioru sprzętu stomijnego

Informujemy, że od dnia 3 marca 2018 r., na mocy Rozporządzenia Ministerstwa Zdrowia z dnia 18 stycznia 2018 r. w sprawie wyrobów medycznych wydawanych na zlecenie, rozszerzona została grupa P.099 o nową kategorię uprawnionych tj. pacjentów z przetoką ślinową z limitem finansowania 400 zł miesięcznie (kod środka P.099.PS).

Dotychczas zaopatrzenie dla pacjentów z przetoką ślinową nie było dostępne w ramach refundacji. Jest to zatem duża zmiana w zakresie poprawy jakości życia dla tej grupy pacjentów.

Wyroby medyczne do zaopatrzenia przetoki stomijnej można odebrać w sklepach medycznych na terenie całej Polski, które zawarły  z NFZ umowy w tym zakresie. Więcej informacji TUTAJ.

 

 wrzesień 2016

ConvaTec otrzymuje dwie główne nagrody od Journal of Wound Care World Union of Wound Healing Societies (WUWHS)

  • Opatrunek AQUACEL® Ag+ Extra został uznany Najbardziej Innowacyjnym Opatrunkiem przez niezależny panel ekspertów
  • Dział Badań i rozwoju ConvaTec (R&D) otrzymał również nagrodę za dokonania naukowe w kategorii Infekcja i Biofilm

O firmie

ConvaTec jest międzynarodową firmą opracowującą nowe rozwiązania technologiczne oraz produkty medyczne Firma zajmuje wiodącą pozycję w opiece stomijnej, leczeniu ran, opiece szpitalnej oraz produkcji urządzeń infuzyjnych. Nasze produkty zapewniają wiele korzyści klinicznych i ekonomicznych, w tym kontrolę zakażeń, ochronę skóry, poprawę jakości życia pacjentów oraz zmniejszenie kosztów opieki nad pacjentem.

Inwestorzy

Raporty Finansowe

Produkty stomijne i opatrunki specjalistyczne ConvaTec

Pacjenci ze stomią nie muszą czuć się wykluczeni. Mogą pracować, korzystać z życia, spotykać się z przyjaciółmi, rozwijać swoje zainteresowania i hobby. My jesteśmy po to, by im pokazać, jak żyć normalnie i wspomóc ich w walce o zdrowie. W Polsce od prawie 30 lat otaczamy troską naszych pacjentów dostarczając im sprzęt stomijny i opatrunki specjalistyczne, ale także szerząc wiedzę dotyczącą zdrowia, opieki stomijnej jak i prawidłowego zaopatrzenia ran.

Pomoc dla osób ze stomią

Każda osoba korzystająca z produktów stomijnych może liczyć na najwyższej jakości produkty ConvaTec, ale także na profesjonalne doradztwo w zakresie doboru sprzętu stomijnego, pielęgnacji stomii jak i opieki nad pacjentem stomijnym. Przedstawicielki medyczne, które odwiedzają pacjentów w domach są wykwalifikowanymi pielęgniarkami. Posiadają aktywne prawo wykonywania zawodu, mają ogromne doświadczenie w zakresie zaopatrzenia stomii i udzielają praktycznych porad oraz niezbędnej pomocy pacjentom i ich najbliższym opiekunom zwłaszcza na początku drogi życia ze stomią. Oferujemy także specjalną infolinię dedykowaną osobom ze stomią, która również jest obsługiwaną przez pielęgniarki posiadające praktyczną wiedzę, dzięki czemu mogą udzielać specjalistycznych porad przez telefon. Podczas takiego telefonicznego wywiadu można zdiagnozować problem, z jakim boryka się dana osoba i znaleźć rozwiązanie. 

Edukacja pacjentów ze stomią

Ogromne znaczenie ma dla nas nie tylko dostarczanie najlepszego sprzętu do stomijnego, ale także edukacja osób ze stomią i ich opiekunów. Dlatego z myślą o nich od ponad 18 lat wydajemy własny magazyn dla osób ze stomią „Nasza Troska”, pełen praktycznych porad dotyczących pielęgnacji stomii i aktywnego życia pomimo choroby. Dzięki ogromnemu doświadczeniu możemy poprawić jakość życia pacjentów i przekonać ich, że nie muszą czuć się wykluczeni. Wskazujemy im drogę do aktywnego, pełnego radości życia w społeczeństwie, zachęcamy do wychodzenia z domu i porzucenia obaw o to, że zaskoczy ich jakaś przykra sytuacja. Komfort zapewnia przecież nasz sprzęt stomijny. 

Worki stomijne wygodne dla pacjentów

ConvaTec była pierwszą firmą ze sprzętem stomijnym na polskim rynku. Od prawie 30 lat służymy pacjentom, dostarczając między unikalną technologię zastosowaną w przylepcach z materiału Stomahesive. Dzięki nim skóra pacjentów chroniona jest przed podrażnieniami, a worki stomijne można idealnie dopasować. Możemy zaproponować wizytę pielęgniarki, która indywidualnie dopasuje sprzęt stomijny do potrzeb pacjenta, pozwoli na wypróbowanie różnych modeli sprzętu stomijnego i przede wszystkim otoczą pacjenta oraz jego najbliższych profesjonalną i empatyczną opieką.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.

Umb-Web01